fredag 30 oktober 2009

Obströja klar!


Sådär ja!

Nästan samtidigt som boken levererades blev också min tjocka tröja klar. Jag har slitit med den och det har brådskat eftersom tanken är att den skall ersätta en gammal nött tröja som jag nästan bara använder när jag observerar stjärnhimlen.

Tröjan är sticka i Hillesvågs underbara Trollgarn och mönstret kommer från Nina Sagulins Sticka (2006)

Jag är nöjd. Förvisso har jag missat att vrida en fläta men tröjan är varm och testades igår under realistiska förhållanden när jag rattade in Jupiter, fyra av dess månar samt försökte hitta en galax i närheten. Galaxen återfanns aldrig - det var helt enkelt för ljust i månens sken, men så trevligt det var att stå ute igen.

Är man det minsta lilla stressad så är en natt i stjärnornas och galaxernas sällskap att rekommendera. Man kan helt enkelt inte stressa vid teleskopet utan allt måste få ta den tid det tar. Och ibland längre.

2 kommentarer:

  1. Grattis! Den är jättefin och ser ohyggligt varm och skön ut. Och de där flätorna ser ut som mission impossible -- men du lyckades :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var faktiskt mycket enklare än vad det ser ut som! Jag är en verklig nybörjare, nämligen.

    SvaraRadera