fredag 2 april 2010

Citronutställning


Är inne i en hysterisk läsperiod men mängder av böcker som skall plöjas igenom och bedömas. Mycket ointressant, väldigt mycket elände och så de där pärlorna som man aldrig kommer att glömma!

Hann i alla fall med ett besök på skärtorsdagens stickcafé. Eva på Helylle har just ordnat alla Citroner till en trevlig utställning. Så fint det blev! Och en sådan trevlig vernissage med påskgodis och påskmust!


Roligt är också att man kan få rösta på den man tycker bäst om och jag föll för ett par rosa varianter (underligt, inte sant??) men kan inte bestämma mig för vilken av dessa jag lägger rösten på. Tur att man har hela april månad på sig att vela. Den ena av dessa är i alla fall stickad av Joyful Knitting, det tror jag att jag listade ut.

Nehej. Tillbaka till den sköna (?) litteraturen.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar upplevelse med dessa sjalar, rena rama sjalparadiset!
    Och en citron vill jag också sticka, dock inte valt garn och färg ännu. Men det kommer!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag önskar att jag kunde varit där. Är krasslig, så det blev inget med det. Tack för att du delar med dig på bloggen, jag får kolla härifrån så länge. Ska passa på att kila in och kolla Citronerna senare under månaden. Så löjligt glad man kan bli av att se sin kreation på bild...

    Glad påsk!

    Linda

    SvaraRadera
  3. Är du duktig på att virka? Jag har kört fast med rutorna till min klänning... Du får gärna ta en titt på min blogg och se om du kan lista ut hur jag ska göra :)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig utställning! Synd att det är så långt till Helylle, men det får nog bli en liten tur till sommaren!

    SvaraRadera