lördag 13 februari 2010

Inte-OS-stickning!


Jaha, nästan alla vänner verkar ägna sig åt att se på OS och sticka. Dottern och jag är lindrigt intresserade av att se sport - motionerar däremot gärna och älskar Friskis. Så vi har bildat klubben "våga-vägra-OS" och förklarar helt frankt att vi ger fullständigt sjutton i om och i vad Sverige vinner medalj.

Så vi kommer att köra en kultur-stickning i stället där vi lyssnar på Anne Franks dagbok och stickar. Dottern läser om andra världskriget i skolan och är helt tagen av alla fruktansvärda händelser som inträffade och vill nu veta mer.

(notera dotterns egenhändigt stickade sockor)

Vad vi stickar? Dottern skall fortsätta med sin dominostickade väska och jag kämpar vidare med citronsjalen. Nu skall jag precis börja på rapport nummer fem - den sista. Fast känner jag för det gör jag nog både en rapport sex och sju också. Som vanligt hjälper katten Aerin till.


Så nu kör vi igång! Första loppet = första kapitlet = första skivan.

4 kommentarer:

  1. Spännande, fast tyvärr vet jag hur det gick för Anne. Ska bli kul att följa era stickäventyr för där vat man ju inte hur det går. Hoppas på lyckade slut.

    SvaraRadera
  2. Ja tyvärr vet vi ju hur det går för Anne - men VILKEN frisk stämma hon är även efter alla dessa år. Gillar nyöversättningen väldigt mycket och berättaren är suverän. Hoppas liksom du att stickningarna dock får lyckliga slut.

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra initiativ från er sida. Jag är inte heller så sportintresserad, men jag sitter gärna bredvid andra åskådare och stickar. Citronen ser jättefin ut! Nu är du snart i mål :). Själv har jag inte börjat än, men snart så...

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!
    Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.
    För mer info besök stickkurs.se
    Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och till jobbet!

    Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!

    Varmt välkommen önskar
    Agneta Byers
    &
    Marie-Louise Ullman

    SvaraRadera