tisdag 23 februari 2010

Nähä, inte nu heller!



Jag gnetar vidare med mina ev. rosenmuddar. Nu har jag gått ner i stickstorlek (2,5 - tror jag, min "mätsticka" har försvunnit i något korgdjup) och tycker det blev bättre så här. Man börjar faktiskt nästan tycka att det är en ros som är stickad. Bytte mönster också - det här är en gotlandsros och jag tror att dess mer kompakta form passar bättre. Men mönstret syns fortfarande dåligt så nu är nästa steg att göra om den sista varianten men med svart bakgrund.

Jag kan nog hålla på med det här till dödagar. Fast lite roligt är det att se de olika resultaten.


För att inte helt gå ner mig i rosenmuddsträsket så virkar jag en hexagon nu och en annan då. Hinner precis en på fikarasterna och det är riktigt trevligt att sitta och prata med kollegorna samtidigt som man virkar. Och de är alla mer eller mindre slöjdintresserade och kommer med uppmuntrande rop - och ett och annat gott råd.

1 kommentar: