söndag 14 mars 2010

Dominokurs




Igår var jag på en kurs i dominostickning. Jag hade provat på innan och fortsatte därför med min väska som ser ut så här just nu, men som på något mirakulöst sätt skall bli en liten bag/pås-liknande sak. Det roliga med dominostickning är att man hela tiden måste vara lite alert så man inte glömmer 1. vilken sida man skall ta in och 2. att ta in. Ibland blir intagningslinjen lite skev, men vad gör det?
Kursinspiratör var Queen Mudd och hon hade många piffiga tricks och tips att komma med. Som bonus fick vi lära oss sticka i-cord. Verkar väldigt roligt.


Denna MacCase har Queen Mudd gjort och jag hoppas kunna göra ett eget till min egen Mac. Men måste fundera på färger och sådant trevligt innan.

Men mest av allt vill jag bli klar av läsningen av Nawal el Saadawis bok Den stulna romanen. När den är färdig kan jag nämligen tillåta mig själv ett par varv till på Traveling woman.

4 kommentarer:

  1. varför inte sticka en kommentar

    SvaraRadera
  2. Hallå Caspros (Birgitta??)
    DET hade varit en idé - likt Tant Kofta som stickat bokstäver http://tantkofta.blogspot.com/ .
    Ligger dock ovanför min kompetens för närvarande.
    Kul att du tittade in!

    SvaraRadera
  3. Det verkar vara en kul teknik, den får jag prova någon gång.

    Nu var du ju i tidningen igen, vad kul!

    Ikväll är det alldeles stjärnklart i Valje...

    Go natt!

    SvaraRadera
  4. Ja ja, det ingår i jobbet att vara i tidningen. Här är också stjärnklart och jag har varit ute med lilla tuben och sett Saturnus, Mars men INTE asteroiden Vesta. Det får bli nästa projekt.

    SvaraRadera