tisdag 23 mars 2010

Nya projekt


Jaha, nu har jag börjat på ett nytt projekt: en SPEDETRÖJA. Länge har jag gått och suktat efter en sådan och tittat på Inger Ohlssons alla vackra exemplar. Ett föreläsararvode i den trevliga formen av en presentcheck på Helylle gjorde att jag gjorde slag i saken. Och nu har jag stickat hela fyra varv i det underbara Röros lamullgarn och med stickor 1,5. Det kommer att ta tid men så härligt det är att sticka tunt och med fina stickor.

Tror att jag redan vet vilket band jag vill dekorera med när jag blir klar - sådär 2023 på senhösten. Antingen det rosa (ingen som känner mig blir väl förvånad) eller det vackra svarta med röda blommor. Eller ett blått som jag fick från Kina. Eller något annat.


Men jag har ett par år på mig att fundera över detta delikata problem. Tror jag.

Å andra sidan har Traveling Woman vuxit en aning och jag har börjat på första mönstervarvet. Men sedan anlände Röros till mitt hem och förstörde takten.


Så kan det gå.
Går gör det däremot inte med stjärnorna. Idag är det NÄSTAN stjärnklart men å andra sidan är det orkan.
Snart tror jag på en intergalaktisk konspiration. Det är säkert Vogonerna eller Borgerna eller några andra lika illasinnade typer som ställer till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar