söndag 7 mars 2010

Utlottning!


Jaha, då har bloggen passerat 1000 besökare utan att jag hann observera det. Jag är ju inne i mina tre arbetsintensiva marsveckor och har knappt tid för någon fritid. Hann dock observera lite galaxer i natt - alltid trevligt - och så har jag börjat på en Traveling Woman av Liz Abinante. Idén fick jag från den trevliga sajten Annas garndrömmar och hon har gjort minst en sådan. Själv skall jag göra min i det fina garnet Simone Charming från Chili Gredelin (min favoritgarnleverantör som nu dessvärre tar time out).

För att fira bloggens 1000:de besökare lottar jag ut ett garn från just denna garnfavorit. Chili Gredelins underbara silkesgarn Geisha Pitchy kan jag rekommendera. Jag köpte två nystan på vardera 50 gram (500 meter) för att sticka mig en sjal men när väl Citronen var klar var inte ens hälften av garnet uppstickat. Ni har förmodligen till leda sett bilderna på Citronen, men här kommer den som ett prov på hur det kan se ut när man stickar i detta fantastiska garn.


Hur man blir med i utlottningen? Bara skriv en kommentar till denna bloggpost om skönlitteratur eller stjärnor eller slöjd - eller flera av detta (och det räcker med en kommentar som "jag gillar stjärnklara nätter" eller "glöm skönlitteratur, jag stickar i stället".....). Glöm inte bifoga vem du är (på något sätt). Och tävlingen är öppen mars månad ut.

11 kommentarer:

  1. Hej!
    Grattis till din 1000:e besökare.
    Själv hittade jag din blogg först nu, av en slump. Men vilken kul blandning du har i din blogg(!) Jag kommer snart att återkomma...
    Just nu har jag (tillfälligt) lagt stickorna åt sidan och prövar att virka i stället. Tanken är att det ska bli ett par "narrtofflor" med hjälp av mönster från Ninas Blogg-hörna.
    Boken på mitt nattduksbord är Karl-Johan Vallgrens Kunzelmann, Kunzelmann.
    M v h/ Elvan

    SvaraRadera
  2. Grattis Maria till 1000 besök! Du har en vacker och smakfull blogg, som erbjuder intressant läsning. Jag läser mängder med böcker och lyckas med jämna mellanrum snöa in på socialrealistiska romaner, mer eller mindre tragiska... Det är väl därför jag arbetar med det jag gör, antar jag :). Ibland kopplar jag dock av med en och annan Joyce Carol Oates, denna fantastiska kvinna!

    SvaraRadera
  3. Hej Elvan! Tack för att du tittade hit och Vallgren är ju alltid intressant. Jag kände inte till Ninas blogg-hörna så väldigt mycket tack för tipset.
    Linda! Hur går det med din rosa citron?? Och JCO är också en av mina favvisar. Svenska Akademien får gärna tänka rätt något år.....

    SvaraRadera
  4. Jo då, Citronen går framåt. Har sex varv kvar på volangkanten, det är fasligt många maskor bara... Den blir nog klar denna veckan i alla fall.

    Det var vår idag, visst är det något speciellt med de första solstrålarna och fågelkvittret? Inatt kanske det inte är stjärnklart? Fast jag är en sån som mest spejar på månen och bara lite grann på stjärnorna :)

    SvaraRadera
  5. Tack vare dig Maria så har även det där med stjärnor blivit en favorit för mig. Har laddat hem programmet från www.stellarium.org
    Klär mig varmt och går ut med min lilla bärbara dator. Letar upp vad jag har känsla för. Sirius är just nu min favorit med sina gnistrande färger.
    Många gratulationer till över tusen besökare!
    Pax et Bonum
    Gerd

    SvaraRadera
  6. Du har fått något av mig, kolla min blogg.

    SvaraRadera
  7. Hej jag vill bara vinna garnet, hahahaha...
    Mia

    SvaraRadera
  8. Litteratur och stickning - precis vad jag vill läsa om. Fin blogg och garnet verkar underbart! Är just nu helt inne i sjalträsket och kollar mönster. Resande damen verkar intressant...

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blogg! Jag hittade hit nu, av en slump. Du har en fantastisk fin blanding av ämnen, jag kommer definitivt kika inom här ibland! Blev väldigt inspirerad att kolla stjärnhimlen nu =) På jobbet har vi projekt "världen in i barnehagen" och just nu fokuserar vi på universum. Väldigt spännande, både för barn och personal!
    Passar även på att vara med i lotteriet...
    /Heidi

    SvaraRadera
  10. Nejmen hej alla! Så kul att så många lägger kommentar och vill vara med i utlottningen!
    GP och Heidi! Jag kommer att skriva lite mer om vad man kan se på stjärnhimlen med blotta ögat. Så dåligt som vädret varit i Skåne hinner man ju inte ut med teleskop innan allt "kloggar" igen. Intressant med skolprojektet, berätta gärna mer!
    Och bokstickan har också en fin blandning av sådant jag gillar - jag kommer att besöka dig ofta.
    Och så gillar jag miarings väldigt raka påpekande! Tro mig, det här garnet VILL man vinna.
    Och så tackar jag Queen Mudd för utmärkelsen, har dock inte hunnit ta itu med den än av orsaker som både jag och QM känner till....

    SvaraRadera
  11. Grattis till så många besökare! Hur underbart är det inte att gå ut inatten och ställa sig och titta upp så man nästan ramlar omkull för att titta på en underbar stjärnhimmel, och förhoppningsvis vakna dan därpå till fullt solsken.

    SvaraRadera