fredag 12 mars 2010

Sjalsfränder!





Jag gillar kvinnor som reser. De lär sig så mycket. Och har många saker att berätta.

Så hoppas jag att det blir med min Traveling Woman, som jag nyss lagt upp och stickat en bit på. Citronen gav mig blodad tand och jag är nu fast i sjalträsket. Från Anna garndrömmar fick jag nys på Traveling Woman, som den begåvade Liz Abinante skapat. Anna har stickat en i tjockare garn än mitt (och så fint det blev) men jag vågar mig ändå på mitt tunna. Så jag tog ut en kopia och började sticka i mitt underbara garn från Chili Gredelin, Simone Charming. Att det är 70% babyalpacka och 30% silke märks - det är mycket lättare att sticka med än det garn jag använde till Citronen, som enbart bestod av silke.

Jag vill faktiskt också passa på att tacka Queen Mudd, som när vi började med Citronen väste i mitt öra "du behöver INTE en svensk översättning". Nej, så klart jag inte behövde. Jag, som läser mest på engelska, behöver faktiskt bara lära mig termerna och en del koder för att nu våga mig på ett mönster på engelska. Och det ökar ju mönsterutbudet vansinnigt mycket. Så är det, man behöver goda vänner som puffar en i rätt riktning.

För övrigt hoppas jag att lördagen blir stjärnklar. Då har jag planer för en klotformad stjärnhop som jag vill fotografera och sedan brodera. Den tillhör förvisso en av de mest fotograferade, så jag kunde ju lätt stjäla en bild från Internet. Men se, det hade varit att fuska!

Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar